Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą

warsztat samochodowy gdynia mktyre

Uszczelka to niezwykle ważny element każdego samochodu. Jest ona umiejscowiona pomiędzy kadłubem silnika a głowicą. Za pomocą specjalnych kanałów, poprzez uszczelkę przepływa płyn chłodniczy oraz olej. Jak się okazuje, uszczelka pod głowicą nie należy do elementów eksploatacyjnych i dlatego nie powinna ulegać zniszczeniu. Jednak nie ma rzeczy niezniszczalnych i może się okazać, że w naszym aucie, taka uszczelka ulegnie zniszczeniu.

Jakie są objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą? Jakie są skutki jazdy z uszkodzoną uszczelką i jak ją naprawić?

Czym objawia się uszkodzona uszczelka pod głowicą?

Jak właściciel samochodu może sprawdzić, czy uszczelka została uszkodzona? Objawów jest cała masa. Przede wszystkim zbyt duży ubytek płynu chłodniczego może być komunikatem o zniszczonej uszczelce. Wśród objawów wymienia się także pojawiający się orzechowy nalot, który można dostrzec pod korkiem płynu chłodniczego. Innego rodzaju objawem uszkodzonej uszczelki jest podniesiony poziom oleju. Jeżeli zauważalny jest biały dym, który wydobywa się z rury wydechowej, silnik ma zbyt wysoką temperaturę, pojawiają się problemy z rozruchem, a także praca silnika na wolnych obrotach jest nie równa, można domniemywać, że uszczelka pod głowicą została uszkodzona. Dodatkowo do objawów popsutej uszczelki zalicza się również sytuację, gdy wewnątrz samochodu czuć zapach spalin.

Czy można samodzielnie sprawdzić jakość uszczelki pod głowicą?

Okazuje się, że jeżeli zaczną pojawiać się jakiekolwiek objawy, wskazujące, że uszczelka pod głowicą mogła ulec uszkodzeniu, można samodzielnie sprawdzić jej stan. Jak to zrobić? Wystarczy zaopatrzyć się w specjalny zestaw do weryfikacji stanu uszczelki. W zestawie tym znajduje się rurka, która jest osadzona w gumowym korku plus 100 ml płynu. Do rurki wlewamy 3 ml płynu, rurkę trzeba zaś umieścić w miejscu korka zbiorniczka wyrównawczego. Po przygotowaniu zestawu trzeba odpalić samochód. Gdy po kilku minutach płyn będzie w kolorze niebieskim, to znak, że z uszczelką jest wszystko w porządku. Kiedy kolor się zmieni na żółty lub zielony, to wtedy mamy problem.

Jeżeli uszczelka pod głowicą będzie uszkodzona, a mimo tego będziemy nadal korzystali z samochodu, to dojdzie do skrzywienia się głowicy, możliwe, że wał na panewkach, jak i na silniku może ulec zatarciu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *