Jak zdiagnozować i rozwiązać problem zużytego paska rozrządu?

Jak zdiagnozować i rozwiązać problem zużytego paska rozrządu warsztat samochodowy gdynia mk tyre

Zużyty, zniszczony pasek rozrządu nie oznacza niczego dobrego. Dlatego każdy kierowca powinien mieć wiedzę o tym, jak rozpoznać zużyty pasek rozrządu oraz jak sobie poradzić z jego wymianą. Czy można zrobić to samodzielnie?

 

Po czym poznać, że pasek rozrządu jest zużyty?

 

W praktyce żaden z kierowców nie będzie miał możliwości rozpoznania, czy pasek rozrządu uległ zniszczeniu. Nawet długi okres użytkowania paska, nie będzie wskazywał na stopień jego zużycia. Co najwyżej, w przypadku przekroczonego przebiegu lub złego zamontowania, będzie można stwierdzić, że pasek zgubił kilka zębów. To wyjątek, który jednak sprawia, że konieczna jest naprawa.

 

Zerwany pasek rozrządu może spowodować szkody w samochodzie. Będzie to zniszczenie silnika lub wygięcie zaworów wydechowych oraz ssących. Należy pamiętać, że nie ma reguły odnośnie przebiegu paska, jego wieku, a sytuacji związanej z jego zerwaniem. Kiedy już nastąpi zerwanie paska rozrządu i pojawią się problemy, choćby poprzez zatrzymanie pracy silnika, nie wolno odpalać auta. Konieczne jest skorzystanie z pomocy fachowców.

 

Wymiana pasku rozrządu – kiedy to zrobić?

 

Producenci samochodów sugerują różne przedziały czasu, kiedy należy dokonywać zmian pasku rozrządu. Przyjęło się jednak, że raz na pięć lat wymiana powinna nastąpić. Kupując auto używane, warto zainwestować niewielką kwotę pieniędzy, aby wymienić pasek rozrządu. Działanie typowo profilaktyczne, ale na pewno opłacalne.

 

Prawidłowe założenie paska rozrządu

 

Założenie paska rozrządu najlepiej powierzyć specjalistom, którzy mają doświadczenie w tym temacie. Samodzielne próby będą skazane na porażkę. Przy zakładaniu paska rozrządu koniecznie należy posiadać tensjometr. Jest to urządzenie, dzięki któremu można bardzo dokładnie zmierzyć naprężenie. Zamontowanie paska w sposób zbyt mocny lub zbyt lekki sprawi, że bardzo szybko się zużyje. Decydując się na wymianę paska rozrządu, dokonać trzeba będzie innych prac w samochodzie. Wymiana rolek napinających, prowadzących i zwrotnych, a także pompy płynu chłodzenia. To jedyny sposób, aby mieć pewność, że nowo użytkowany pasek rozrządu będzie doskonale pracował. Oczywiście, jak już wspomniano powyżej, prace tego typu koniecznie trzeba zlecić profesjonalnym mechanikom, warsztatom samochodowym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *